utorok 8. marca 2016

Bábovčička Makovička Špaldová malinami zaliata

Pripravila som pre vás ďalší tip na skvelé zdravšie raňajky, desiatu či olovrant pre deti. Moja staršia pomocníčka zjedla štyri kúsky na jeden šup, tak jej chutilo:). A to vraj nemá rada mak. Ani nezistila, že sa v mini bábovkách nachádza. Takto pekne dodáte detskému telíčku vápnik, ktorý sa v maku nachádza.


Potrebujeme:
3 vajcia, 3 lyžice hnedého cukru, poldeci oleja, 5 lyžíc špaldovej múky, 2 lyžice vody, 1 lyžička bezfosfátového prášku do pečiva, 5 lyžíc mletého maku


Postup:
Najskôr si nameľte mak. Ak máte tú možnosť, zožeňte si kvalitný domáci mak. Nemá žiadne pachute a je príjemne sladkastý. Žĺtka oddelíme od bielkov. V jednej miske vyšľaháme bielka do peny. V druhej miske vyšľaháme žĺtka s cukrom a 2 lyžicami vlažnej vody. Do vyšľahanej žĺtkovej peny prilejeme za stáleho šľahania olej. Múku zmiešame spolu s práškom do pečiva a preosejeme do žĺtok a stále šľaháme. Na záver pridáme penu z bielkov a tú už opatrne zamiešame do cesta vareškou. Polovicu cesta vlejeme do vymastených a strúhankou vysypaných formičiek. Druhú polovicu cesta zmiešame s makom a vlejeme do formičiek. Vložíme do vopred vyhriatej rúry a pečieme pri cca 180 stupňoch. Upečené koláčiky môžeme kombinovať s ovocnou polevou. Môžete použiť čerstvé ovocie, ak máte, ja som mala mrazené maliny, ktoré som zmiešala s hnedým cukrom. Rozmrazila som ich, jemne zohriala, aby sa v nich rozpustil cukor a potom rozmixovala. 





mňam!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára